Tanulási zavarral küzdő gyermekek intelligenciaprofiljának vizsgálata a WISC-IV intelligenciateszttel

Kutatásom során tanulási zavarral küzdő tanulók intelligenciaprofilját hasonlítottam össze jól tanuló társaikéval. A kutatásban 20 harmadik osztályos gyermek vett részt (10 fő vizsgált csoport – 10 fő kontrollcsoport). Átlagéletkoruk 9;5 év. A vizsgálat során WISC-IV intelligenciatesztet és Verbá...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Other Authors:
Format: Thesis
Language:Hungarian
Published: 2012
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10831/51577
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kutatásom során tanulási zavarral küzdő tanulók intelligenciaprofilját hasonlítottam össze jól tanuló társaikéval. A kutatásban 20 harmadik osztályos gyermek vett részt (10 fő vizsgált csoport – 10 fő kontrollcsoport). Átlagéletkoruk 9;5 év. A vizsgálat során WISC-IV intelligenciatesztet és Verbális fluenciatesztet alkalmaztam. A résztvevők átlag intellingencia-hányadosa 119, ebből a tanulási zavarral küzdő csoporté 109, a kontrollcsoporté 128. Hipotézisem az eredmények alapján beigazolódott. A két vizsgált csoport között szignifikáns különbség mutatható ki mind az öt vizsgált
csoportindexben:
Physical Description:application/pdf